Sociale media experts aan het woord | Online Startersdag

Sociale media experts aan het woord

Nadja Desmet

Sociale mediastrateeg bij Someflex

Actief zijn op sociale media is pas de start, doorgroeien met de vele mogelijkheden is dé kunst. Het is mijn ambitie om iedereen en elke organisatie op sociale media te krijgen. Dit op een goede, authentieke en inspirerende manier.

Nadja Desmet, Sociale mediastrateeg

Bart Meese

Online content marketeer bij Someflex

Sociale media zijn maar zo sterk als de content die erop verschijnt. En ze zijn sociaal: ga dus de interactie aan met jouw doelgroep. Zoek naar de nieuwe manieren om een relevante boodschap tot bij jouw doelgroep te brengen! Relevant en authentiek zijn key

Bart Meese, Online content marketeer

Wat je zeker niet mag missen op 16 mei!

  • 12:00 - 12:15
    Een webshop of een fysieke winkel, waarom kiezen?
  • 12:30 - 12:55
    Marketinginspiratie voor (startende) retailers: word een “local hero” in 6 stappen?
  • 14:30 - 14:50
    Hoe bouw je aan een netwerk en naamsbekendheid en zorg je voor (nieuwe) klanten?
  • 16:30 - 17:00
    Wat is de beste sociale media strategie voor je onderneming?

5 tips van Nadja en Bart

Zet optimaal in op max. 2 à 3 kanalen

Ken de mogelijkheden van alle sociale mediakanalen en kies er maximum 2 à 3 uit. Waar zit je doelgroep en wat wil je bereiken met je online aanwezigheid? Met die vragen in het achterhoofd maak je bewuste en goede keuzes.

Wees relevant voor je doelgroep

Het belangrijkste is om je doelgroep te bereiken en met hen een band op te bouwen door relevante content te posten. Zo bouw je aan het onderling vertrouwen. Investeren in content is dan ook een slimme keuze voor je online vindbaarheid.

Ga de lange termijn relatie aan

Stop met praten over je producten en diensten op sociale media, deel tips en expertise. De return hiervan komt op termijn. Investeren in sociale media is ‘langetermijndenken’ en is een investering die later zeker rendeert.

Meten is weten

De kracht van sociale media is dat je van elke actie weet wat de inspanning was en wat de return is. Alle acties op sociale media zijn meetbaar. Duik in die statistieken en leer heel veel bij over je acties en je doelgroep.

80%-20% regel

80% van de content die je post op sociale media gaat niet rechtstreeks over je product of diensten maar over knowhow, expertise en het uitbouwen van een netwerk. Weet dat slechts 20% een ‘verkooppraatje’ mag zijn.

Benieuwd naar meer tips over sociale media? 

Wil je leren hoe je sociale media slim kan inzetten voor jouw onderneming? Neem dan eens een kijkje op Someflex. Dat is een online leerplatform waarop je via snackable videolessen van 3 minuten alles over sociale media bijleert. Alle sociale mediakanalen komen aan bod net zoals het maken van creatieve content met gratis apps.

Ontdek Someflex

Met dank aan onze partners