Alles over e-commerce en omnichannel | Online Startersdag

Alles over e-commerce en omnichannel

Jeremy Poncheaux

E-commerce Officer bij CCV

Wil je nog méér verkopen? Dan zorg je er best voor dat je met jouw producten aanwezig bent op de plaatsen, waar je (potentiële) klanten kopen.

Jeremy Poncheaux van CCV

Bastiaan Phlips

Business Development Manager E-commerce bij CCV

Zorg ervoor dat klanten geen gedoe ondervinden wanneer ze willen betalen op je webshop. Je wil geen klanten verliezen omdat je net die ene betaalmethode niet aanbiedt die zij verkiezen.

Bastiaan Phlips van CCV

Wat je zeker niet mag missen op 16 mei!

  • 12:00 - 12:15
    Een webshop of een fysieke winkel, waarom kiezen?
  • 12:30 - 12:55
    Marketinginspiratie voor (startende) retailers: word een “local hero” in 6 stappen?
  • 14:30 - 14:50
    Hoe bouw je aan een netwerk en naamsbekendheid en zorg je voor (nieuwe) klanten?
  • 16:30 - 17:00
    Wat is de beste sociale media strategie voor je onderneming?

5 tips van Bastiaan

Vergroot je online vindbaarheid

Als je een webshop start, is het uitermate belangrijk dat je ook vindbaar bent voor je (potentiële) klanten. De vindbaarheid op Google kan je vergroten door een SEA-campagne op te zetten. Daar plaats je advertenties op zoekwoorden die relevant zijn voor jouw onderneming.

Lanceer een sociale media campagne

Trek nieuwe klanten aan en vergroot je naamsbekendheid door in te zetten op sociale media. Het is een laagdrempelige manier om in contact te komen met je doelgroep. Weet dat hier ook heel wat advertentiemogelijkheden zijn om je online aanwezigheid en je bereik te vergroten.

Schrijf gastblogs

Als je blogt voor andere partijen over jouw vakdomein, dan gaan mensen je sneller aanzien als een expert. Wat een aankoop in jouw winkel of webshop aantrekkelijker maakt. Daarnaast zorgt zo'n externe blog voor linkbuilding, doordat bezoekers vanop het artikel doorklikken naar jouw webshop. 

Benader influencers

Nodig andere bloggers of influencers uit om jouw shop of producten aan te prijzen. Zoek steeds naar een influencer, die affiniteit heeft met jouw producten en die veel volgers heeft uit jouw doelgroep. Zo bereik je meteen de juiste mensen. 

Stuur een persbericht

Eén van de meest voor de hand liggende methodes om reclame te maken voor een bedrijf en dus ook voor jouw shop is het schrijven van persberichten. Het versturen van een persbericht is een relatief simpele en goedkope manier om je webshop onder de aandacht te brengen. 

Starten met een webshop?

Veel starters in de retail overwegen om een eigen webshop te lanceren. Terecht, want daarmee kopen je (toekomstige) klanten in slechts enkele kliks je producten. Bekijk van bij de start en vanuit je businessplan, hoe een webshop in het plaatje past: kan je genoeg winst maken, passen je producten bij online verkoop, is er nog plaats in de online markt? Ja! Dan hoeft starten met een webshop niet moeilijk te zijn.

Alle tips rond starten met een webshop

Met dank aan onze partners